Monday, March 05, 2012

Antara Israel dan Malaysia, kita jatuh tangga..

Sejak anwar ibrahim mengeluarkan kenyataannya mengenai keselamatan israel, setiap hari ulasan ulasan mengenainya keluar di media media mengecamnya, sehinggalah hari ini Tun M juga diseret kedalam isu ini. Sebenarnya sedar atau tak, sememangnya negara ini sudah lama hubungan dengan israel tapi secara tidak langsung. Walaupun secara tidak langsung ia menang memberi impak kepada kedudukan negara kita diatas muka bumi ini. Aku bukan nak heret isu ini kearah teori konspirasi tapi itulah yang berlaku. "TRUTH IS HURT". Kalau benar bencikan israel, kita juga perlu menutup hubungan kita dengan amerika dan uk yang juga adalah sekutu kuat israel, penyembelih umat islam dunia.


Jadi apa kejadahnya kita nak melompat bila tiba2 isu israel ini timbul? Apa kata kita fokus apa yg membuat mereka mereka ini amat memerlukan israel dan sekutunya amerika. Sedar atau tak isu ini dibangkitkan hanya untuk politik hampeh kedua dua pihak. Perhati dengan teliti kedua dua pihak yang respon kepada isu ini memang jelas hanya untung kepentingan politik atau periuk nasi masing2. Si anwar mungkin buat statement tu nak menunjukkan kepada dunia yang dia lah pemimpin terbaik utk malaysia. Untuk membodek sekutu kutu israel memberi bantuan kewangan apabila memerlukannya kelak. Geng geng BN pula membalas kononnya sayangkan palestin tapi sebenarnya cuma bertujuan menempelak musuh politik mereka dan berharap pengundi beralih kepada mereka.


Kalau benar lah palestin yang puak puak ni bela, lupakan perbezaan politik dan plan sama sama cam na nak bantu palestin atau nak musnahkan israel. Takkan buatnya kan? So tak payah lah berkobar sangat. Bunag masa dan menjelekkan ja. Tanggungjawab kat negara sendiri pun masih kucar kacir pastu nak tunjuk hero bela orang lain. Yg puak nak sokong israel ni plak satu hal, sibuk dengan orang lain sedangkan keselamatan negara yang kamu duduk ni pun masih tak ketentuan halanya.


Tak ada ke sekumpulan manusia yang teringin sgt memerintah Malaysia ini mempunyai yangbenar2 ikhlas nak memajukan negara dan membela agama Allah di muka bumi ini? Dulu Mmg takdak pilihan, lepas dia.. dia gak yg perintah.. bila di beri alternatif pun sama ja 2 x 5. Nampaknya tak lama lagi negara ni nak jadi cam negara negara arab, macam bom jangka ja..kalau BN menang.. slow sket... kalau PR menang .. maybe cepat sket rakyat rakyat sedar dari tidur yang lena...


Bangun lah dari tidur dibuai mimpi yang indah itu


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: