Tuesday, February 28, 2006

Minyak naik lagi

Isu minyak ni dah letih nak layan sebenarnya, kenaikan ini memang telah dijangkakan. Terpaksa lah kita menghadapinya dengan paksa rela. Kononnya kerajaan tidak lagi mampu menanggung kos subsidi yang meningkat dengan banyaknya.

Aku bukan nak tekan sangat tentang kenaikan harga minyak cuma aku nak tekankan 2 janji dari jabatan Perdana Menteri berasaskan kenaikan kali ini

  1. Kenaikan takkan berlaku lagi sepanjang tahun 2006
  2. The Prime Minister's Department also said the savings from the price increase would be used “to pay for development projects and improving the public transport system for the benefit of all people.”

Dengan ini kita tunggu dan lihat apakah 2 janji besar ini akan terlaksana, yang pertama tu memang boleh tunaikan, kita tengok bagi janji yang kedua tu.

1 comment:

Shahrul Azmi said...

Boleh tak aku nak dapatkan blueprint janji Jabatan Perdana Menteri tu Park Darque...

I wanna write something about that as well...

chairman