Monday, February 06, 2006

Karikatur Nabi Muhammad

Marah, benci, geram itulah perasaan umat islam seluruh dikala tersiarnya karikatur yang menghina nabi Muhammad khususnya dan umat islam amnya. Barat memang sengaja mahu menimbulkan kemarahan kita umat islam, dan kita memang marah dan memang benci dengan apa yang telah dilakukan kepada kita.

Isunya, apa yang harus kita buat sekarang? Berdiam diri? Ambil jalan selamat? Kalau kita ambil jalan selamat, nampaknya kita akan cuma selamat di dunia. Apa kita nak jawab diakhirat kelak bila ditanya kenapa kita berdiam diri tatkala Rasul kamu dihina oleh kaum kafir, kenapa kita tidak bertindakbalas dengan apa yang telah dibuat kepada Al Quran junjungan kita. Nauzubillah kita tak boleh ambil jalan ini.

Islam telah mengajar kita cara menentang kejahatan dan kemungkaran. Pertama kalau kita mampu untuk mengangkat tangan kita memerangi mereka ini teruskan. Kedua kalau kita tidak mampu dengan tangan, gunakan lidah kita mengutuk dan mengeji perbuatan mereka itu. Dan di zaman teknologi sekarang kita boleh menggunakan blog, website dan sebagainya bagi mengutuk tindakan sial kaum kafir ini. Tindakan bodoh, laknat dan celaka kaum kafir ini memang tidak boleh dikompromi. Dan akhirnya kalau kita tidak berdaya untuk melakukan kedua dua cara di atas masih boleh menggunakan hati, iaitu dengan mengganggap perkara yang dilakukan oleh kaum kafir di Denmark ini menga dilaknati dan amat menjijikkan sekali. Namun ini adalah selemah lemah iman kita.

Oleh itu saudara seislam sekalian bangkitlah, bersatulah kita untuk memerangi mereka ini dengan salah satu cara diatas. Jangan biar mereka terus melayan kita seolah olah agama kita tidak bermaruah, kerana kalau kita biarkan ia terus berlaku, maka kita akan turut dilaknati Allah di dunia dan di akhirat kelak, Nauzubillah.

Allahhuakbar, Allahhuakbar Allahuakbar.

1 comment:

Anonymous said...

Apa yg u buat dalam isu nie??